Praktik torsdag, mycket att göra!

Hej!
Igår hade Matilda och jag en lista av Malin som vi skulle göra.
 
Det va bland annat: 
- Rida våra träningshästar
- Longera Kjarkur och Djarfur
- Sopa stallet (överallt)
- Longera Elding och Affe
- Mocka hos kaninerna
- Ta ett skrittpass på Vaettur och Orka
- Mocka
- Putsa två hästars sadlar
 
Ja, och allt de hann vi med + lite slö tid men de behöver man å! :) 
 
Jag stormtrivs verkligen och tycker att igår var det den bästa dagen på praktiken då vi fick lixom göra de saker vi villa när vi villa och hur vi villa lixom. :) Så kul att ha lite eget ansvar!
 
I alla fall, vi började med att fodra och mocka lite och sedan ta ut lite pallar som ligger just innan för dörren och ta bort skräpet under de. Sen så gick vi och putsade sadlar och fixa de fint. Efter putsandet gick vi till kaninerna och mockade och efter de longerade Matilda Djarfur, jag va med och kollade på och hjälpte henne om hon sku ha behövt hjälp. 
 
Efter de åt vi lunch och efter lunchen fick vi rida våra träningshästar, Snerpa och Keiko. Keiko och jag gjorde mycket lösgörande arbete till en början. Sen började vi med att gå på fyrkantspåret, göra lite halvhalter och sedan halt och rygga. Efter ryggningen blev de tölt. Oj va han ha gullig! Han tyckte också att de va jobbigt att göra de ofta efter varandra men jag gav mig inte och de gick till slut. Jag gillar Keiko för att han är verkligen arbetsvillig och rolig att rida för de blir resultat. Efter många varv med övergångar och sådant så fick vi fin tölt. Sötaste då! :) 
 
Efter de ridpasset gick vi och longerade Affe. Ja, han va jätte rolig för att han verkligen lyssnade och fick till och med vara lös och han gick på som en klocka. Han lyssna bra och var inte jobbig då han gick fram bra! :) Efter den longeringen så gick vi och tog Kjarkur ut till korallen. Jag fick longera han då jag inte hade gjort de. Och oj så roligt de var. Han va ganska hingstig och ville testa och se om jag skulle låta han göra som han villa. Och de fick han inte för oj va bestämd jag blev. Han va superkul! :) 
 
Efter de mockade vi lite och sedan tog vi och longerade Elding. Hon var väldigt förvirrad och undra varför och vad vi gjorde. Haha! Så gullig! Hon lyssnade bra men man såg hur hon emellanåt stod och bara glodde på en och bara sa: VA!? Men hon va rolig med de där!
 
Till sist red vi Vaettur och Orka ut en sväng. Kallt va de i ansiktet men vi överlevde bra! :) Jag red Orka och Matilda red Vaettur. Båda två är tjocka och runda så de var mysigt att bara rida liten sväng med de! :) 
Efter de for man hem. Mycket rolig dag och de roligaste dagen på praktiken hittills! :)
 
Kände i mina knän att jag hade gjort en massa igår så idag är jag hemma och har så int. Har tagit hur många värktabletter som helst och hur mycket smörja på som helst. Men de går nog över. Idag så ska jag fara till stan med Madde och handla sen så ska jag ge våra hästar kraftfoder och mysa med de i hagen!! :) 
 
Och jag har fotat lite och har de på mobilen ska lägga upp lite bilder, kanske i helgen!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0