Dagens praktik.

Hej Hej!
 
Idag så har vi gjort endel. Vi började som vanligt att fodra hästarna och fixa vatten i boxarna. Sedan så börja vi städa i sadelkammaren på hyllorna och de va en del saker att reda upp. Men roligt var de för de fanns lixom allt där. Efter de så lekte vi med Pricken en stund och sedan så gick vi och fixade Kjarkurs och Frakkurs hagar innan lunchen. Efter lunchen red jag Orka och Matilda Snerpa. Ja vi red ut en sväng och oj så roligt det är att rida Orka! :)  Efter de så mockade vi några boxar och sedan fick vi rida med Malin och hennes unghäst. Jag red Keiko och Matilda red Valdi. Allt gick bra och oj så roligt de va. Mycket tempo på för annars förlorar unghästen framåtbjudningen. Så hästarna var mycket trötta när de kom tillbaka till stallet. Sedan hade vi bara Elding och Affe kvar. Men när jag hämtade Affe så skena han iväg bara så jag tog in Viktor i stället. Han gillar jag mer och mer. Och vi skrittade mest så att han skulle vänja sig med området! :) Efter de släppte vi ut hästar och mockade å sopade lite innan vi for hemmåt!
 
Trevlig dag! Och imorgon skulle vi hela dagen vara med Lena då Malin skulle iväg på nå jobb och sådant! Spännande att se vad Lena hittat på! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0