Veckan!

Hej!
Denna vecka har jag inte bloggat alls. Men nu så ska jag skriva att Blakkur och jag red lektion i veckan, både tisdag och onsdag. Vi övade galopp.
 
Tisdagen och Onsdagen:
Vi började med att gå på volt och göra en massa halter sen så fick vi börja trava och lära oss diagonalerna. Sen så skulle vi ta galoppfattning vid A och innan de rida på stora A-volten. Efter det fick vi också ta galopp från skritt. I högervarv så gick det inte alls, Blakkur och jag har så svårt för det för att jag sitter alltid i vänster galopp och han har svårare i högervarv så det blev inte nå bättre med det. Men vi fick verkligen jobba på det och nu fick jag äntligen hjälp med vad som var problemet, jag fick också reda på att min högra axel alltid är framskjuten så jag måste träna på den också. Oj vad jag lär mig mycket på Dille! Trivs så bra och nästa vecka ska vi hoppa och hålla på, då jag antagligen får en riktigt tölt heppe så får jag nog jobba med det då jag inte kan hoppa.
 
Så nöjd!
I helgen ska jag be Elisabet fota mig :) Ha de bra!
KRAM
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0