Kvällens longerpass

Idag så skulle jag ha ridit men jag hann inte före regnet så jag vänta tills ikväll och TITTA va fint de blev! :) 
Så vi gick efter hästarna halv 5 och gav de hö inne i boxarna. Vid 7 gick vi ut och fixa lite och då kom Linda och hämta sin grimma som jag ha sålt till henne. :) Efter de longera jag och Fanny hästarna på banan. Vi tog och bytte lite så att jag longerade Seimur och jisses va fin han är nu med longerspöet. När man har de bara i handen så är han så lyhörd och stannar vid minsta vink! Underbart! Blakkur däremot är så känslig så om man tar longerspöet när man longerar honom så blir de jaa, race!!! Haha! :) Så jag hade inte de då jag longera... Han behöver nog vänja sig vid ett sådant långt spö nu tror jag.. 
 
Men vi är nöjda! 
KRAM
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0