Heléne kurs dag 1

Hej!
Nu är klockan snart halv 10 och jag håller på att somna i soffan... Imorse steg Fanny och jag upp klockan 7 för att gå ut till hästarna (som hade varit i boxarna över natten) och fixa dem för att lastas och att åka iväg till Hammarland då vi skulle träna på Annicas ridbana. Pappa körde vilse så vi blev lite stressade... :P Men de gick bra och vi hann fast de blev lite stressigt. Vi skulle rida två pass och de första så skulle vi bara ha som en jätte lång uppvärmning och få hästarna eftergivna. Jag tyckte att detta va en jätte rolig övning och vi jobbade på volt mycket av tiden... Sen så öka vi och minska den lite och bytte, de man brukar göra. :) Blakkur och jag hade gjort framsteg sa Heléne och Seimur och Fanny hade blivit bättre med sits och att bli "korta"! Efter första passet så va de lunch och sen skulle vi rida igen. Då vi träna igen på volten men också ganska mycket på fyrkantspåret och övade på diagonaler (trav) Fanny och jag va klara typ 1 så for vi hem och lät hästarna gå i hagen. Ska nu senare ikväll ta in dem i boxarna.
Imorgon så börjar Fanny rida 7.45 och jag 9.15 så hon far dit med pappa och jag kommer senare och sedan far hem med hästarna med pappa! :) 
Bilder kommer senare!

Kramisar
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0