Varningsmärke

Jag har tänkt ganska länge på vad jag använder på Seimur på sommaren och vad de är märkta med...
 
Men jag anser att så länge Seimur kan ha de utan att skada sig så får han använda de. Jag tycker att Seimur mår bättre av att slippa flugor och fästingar än att inte ha något medel på sig alls. Om han inte skulle ha flugspray på sig skulle han fog tycka att sommrarna inte var roliga alls och bara stå. Men ny har han ju oftast två olika medel på sig som han funkar bra med och då slipper han de så mycket som möjligt. De medlem jag använder är .....
Switch ha slutat säljas i butiker och nästa år så kommer man inte få använda de mera för att de är så skadligt för miljön... Switch använder vi bara på Seimur för att Blakkur är överkänslig mot medle.
UltraShield är SUPER bra älskar de medlet de funkar verklgen de håller sig över en lång tid och de är effektivt som bara den. 
Båda två är märkta med olika märken och de står exakt vad man får och inte får göra med de... 
 
Nej nu har jag skrivit vad jag tycker vad tycker ni om att använda miljöfaliga eller något annat märkta medel på din häst ???
 
 

Kommentarer
Postat av: ullis

Bra val! Jag använder precis samma medel på Austri och det fungerar bra, hellre lite gift än att hästen blir sjuk. Vi får hoppas att marknaden kommer fram med något nytt medel som vi kan ha på hästarna =)

2012-07-22 @ 23:28:50
URL: http://austri.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0