Mitt eviga problem

Nu har jag ridit med Matildas IQ sadel två ridpass och idag ahr jag inte ont i ryggen. Sist jag red med den så fick jag super ont efter bara en halvtimmes arbete med Seimur och de var därför jag inte köpte en likadan när Tilda köpte sin. Jag gillade att rida i en bomsadel igen efter att ha ridit i min karlslundbomlösa i en lång tid.Seimur var Suer trevlig att rida på och var super mjuk och eftergiven i skritten. Traven gick okej ocg galoppen var fantastisk han fatta den super fin och han var balenserad och tog valdigt stora steg. Dock allt är inte perfekt för tölten var ganska passtaktig men jag kunde inte sitta lika djupt som jag ville så att jag blev lite framåt som förra gången men då blev jag så i alla gångarter.
 
Så sökandet fortsätter men ny vet jag att jag kan rida i den utan att få ont. Får väl se vad de blir för sadel man borde hitta en bra någon gång men de kan ta någge år till jag har bara sökt i 3 år nu så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0