Första hjälpen, vid skador!

Kollade på Tidningen Ridsport. Och läste om första hjälpen... 
Ja, vi har ett "medicinskåp" i sadelkammaren där vi har precis alltmöjligt :) Hur har ni det? Har ni det man borde ha eller har ni bara de få sakerna. Ja, vi har nu till och med medicin för kolik, så vi är beredda på det med! Då Seimur hade det tidigare i höst. Det är egentligen bra att hästen blir sjuk för herregud vad man lär sig saker då. När Seimur var sjuk så sov jag första natten 4 timmar och sen gick jag ut och fick med honom igen på banan. Ringde veterinären hur mycket som helst och sen for man till skolan vid halv 11 och for hem 1 för att gå ut och gå igen. Jag tror att jag har aldrig varit så jävla glad förut av att han hade skitigt i boxen! :P Nog om det, vi har ju allting. Till och med sån där "pasta" som vi använder vid skoningen och det är ju också bra att ha i skåpet. 

Kram på er!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0