Longerat hästen idag!

Ja, idag så kunde man ju äntligen göra nåt ute! Tog och bestämde mig för att longera Blakkur idag och jobba lite annat från marken... Fanny kom ut till stallet då jag va klar ryktad och fixad med Blakkur så jag gick ut och började longera. Han va väldigt pigg och glad och frustade mycket!!! Jag tycker om att han är så känslig och verkligen lyssnar när jag säger PRRRR, så stannar han :P Han brukar vara så att vill komma in fort då han har "släppt" efter lite då han går tills han är typ 1,5 meter ifrån mig. Då brukar det ta en lång stund innan han tar ett steg till och sen tar han sin hals och sträcker på sig så att den blir så JÄÄÄÄÄTTE lång... :P Gulligt egentligen, men det är ju inte riktigt det man vill att de ska göra. Men i alla fall, idag så kom han nästan in travandes till mig och villa ha belöning, vi fick verkligen bra med kommunikation mellan varandra och det känns underbart! Imorgon så ska vi nog rida på banan, kanske lite markarbete och sen hoppa upp och trava runt lite på volt och över bommar. Han är så fet nu så jag vill inte fota och visa hur hemska våra hästar är, men de blir senare! Ni får nöja er med gamla bilder så länge ;)

Kramisar på er
<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Görrrni aldrig anat än vara i paddocken med era hästar? det ända jag läser om i eran blogg är att ni ridit i paddocken eller om de vilat, aldrig att ni varit ut och ridit? Måste vara tråkigt att aldrig rida ut för hästarna?

2012-02-06 @ 10:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0