Ridlektionerna i veckan!

 
Hejsan!
Denna vecka har vi på våra ridlektioner gjort följande.
 
Tisdag:
Vi fick ha Camilla då Malin va hemma med sjukt barn. Vi skulle öva på 2 och 3 punkts sits. Först gick Camilla igenom grundligt va det var och när och hur typ. :) Jag fick rida Blakkur och för mina knän inte pallar allt så fick jag också rida utan stigbyglar ibland bara för att vila de. VI travade hur mycket som helst och man kan säga att Camilla är sits-guden eller nåt för att hon är verkligen en plåga när det gäller det. Hon vill att det skall vara perfekt. Men hon är så bra också! :) Vår övning såg ut såhär:
 
 
Ja, jag vet att jag är duktig på att rida i paint. Heheh! :)
Efter den övningen fick vi ta galopp på fyrkantspåret och rida lätt i galoppen. Det är både bra för ryttare och häst så det ska jag och Blakkur träna på! :)
 
Onsdags:
Fick vi rida ut med gruppen, med Lena. Vi började med att ha en genomgång om hur man håller turer för på vår praktik efter jul så kanske vi kommer att få hålla turer. :) Jag red Blakkur och Fanny Seimur... Vi fick rida typ sist före Rexina som Elin red. Allt gick bra och jag fick lära mig en massa. Blakkur va pigg och glad, tyckte att det va toppen väder att rida i. :) När vi kom tillbaka var vi stela och kalla men kul hade de varit! :)
 
Det va det!
KRAM
<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0