Dagens tävling!

Oj va roligt vi hade det idag!
Började med att lasta hästarna vid halv 11 tiden, de gick nog bra när jag och Fanny gick på varsin sida om Seimur så att han inte stannade eller gick åt sidan.... Blakkur typ sprang in så det är alltid lätt att lasta min lilla heppe! 
 
Vi kom till travbanan vid 11 tiden och ställde oss att rykta hästarna. De andra var nere vid clinicen och lyssande så vi va helt själva uppe med hästarna! Tävlingen börja 12, Fanny och jag sku rida tillsammans och sist så vi va i jätte god tid ute och skritta upp. 
 
Tölten va först då Fanny red först in på banan. Blakkur kändes OK, men va inte på topp. Vi fick poängen 4,8 och gick vidare till A-Final.
 
Fyrgången var Fanny också först in på då de va samma startordning hela tiden. Där kändes Blakkur jätte lyhörd och samlad, fick en fin galopp och trav. Han stressade inte iväg alls. Vi fick poängen 4,5 och gick där också vidare till A-Final.
 
I tölt A-Finalen som var först så fick jag gå först in på banan, vilket gör Blakkur liiite mera spänd. Tyckte det gick okej men kände att han började bli lite trött. Men vi fick poängen 4,5 i båda varven. Fick en delad fjärdeplats med Jejja. Och en vit rosett! 
 
I fyrgångens A-Final så började starkt, vi var nummer två in på banan. I tölten fick vi 5,0. I traven fick vi 5,0 och i skritten fick vi 5,0. Galoppen som fick några meters inslag av galopp så fick jag 4,5 annars skulle jag nog ha fått högre... 
 
Jag är riktigt nöjd över dagen och att Blakkur är så jäkla duktig! Älskar den heppen! <3 Efter tävlingen fick han en välförtjänt av tvättning, och godis + lite gräs!!! :) 
 
Bilder kommer senare!
KRAM
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0