Planering på jobbet

Nu arbeter Gunvald och jag 30 minuter till sedan så stäner vi butiken  :) Men nu tänkte jag blogga lite grann har lite lätt tråkigt nu när Matilda har slutat för dagen . Så ikväll blir det ridning för min del ska repetera det vi gjorde på kursen så det blir att sätta på den nya halsförlängaren poå Seimur.Eller om jag testar tygeln på han nu ska se hur det blir spöet kommer självklart med på passet och kankse kammeran lyckas hoppa ner i fickan när jag går till stallet ikväll. Om inte kammerna kommer med så får ni klara er :P
Men jag ska lägga upp ridpasset nu och dela det med er nu när Magnus sade att man ska planera ridpassen .
Så 1 Är uppvärmningen och den delas in i två delar ett från marken och ett från ryggen jag börjar med de från marken idag och sedan stiger jag upp och gör samma övning som från marken på ryggen .
Del 2 är förberedning då kommer jag börja kräva lite mer av seimur och gör uppvärmnings övningarna i tölt.
Utan att han märker det kommer jag börja med träningen på rakspåret och gå igenom idag program som Seimur och jag rider på tävlingar .Del tre är avslutning den är som förberedningen och ganska kort och sista delen är nedvarmning då får Seimur gå på lång tygel och skritta.
Så ser Seimur och mitt ridpass ut idag hoppas att ni förstod något av vad jag skerv .
Ska arbeta ganska så mycket i tölt och ska se om pappa kan komma och fota Seimur och Mig på banan när vi tränar :)
Ha det bra
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0