Seimur från Stenholmen

Hwlt underbart rid väder ute har varit med min häst ut på gräset .
Matilda hade min hund och Nizze och så titta hon på och kommenterade seimur bakben när jag inte märker de så är de bra att ha någon att påminna en .
De som har en 145 cm lång islandshäst så vet hur de är han glömmer lätt att han går på fyra ben inte två.Han är ju lite svår att rida på just där för han har ju annars vädigt fina gångarter om han kommer ihåg sina bakben. Han har även ganska stora steg och bra takt och de är viktigt . Han har ju en helt otroligt takt i alla gångarter. Allt hänger på att bakbenen och mig .
Seimur är en av de bästa hästarna för mig han kan de han vill dock tar de tid att få fram de. Han har ju en enorm vilja och de brukar kunna bli ett bråk mellan han och mig ibland men oftast vinner jag.Han kan komma långt på tävlings banan han älskar att få vissa allt han kan och har blivit riktigt trevlig att transportera.
Har igentligen inget att skriva men
Seimur i tranvik den första bilden kommer ifrån den första dagen han var min och den andra nere i hagen där jag rider barbaka ska söka upp en riktig gammal bild där jag rider han :)
Då kan ni se hur han såg ut då och nu tror också att jag har en film dock ganska kort när jag markarbetar han så jag skulle kunna ha min far att filma nu . Det är skratt rettande när man ser hur Seimur hur fet han var och sitig tror att han inte någonsin varit så sitig när han har bott hemma.

Kommentarer
Postat av: Eva

Fina ni är! :D <3

2011-07-11 @ 19:24:37
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0