Nyår!

Jepp! Då är de nyår då, ikväll smäller det... Raketer.... Hur är de med era hästar och raketer? Är de rädda, eller bryr de sig knappast???? (Sku vilja veta) :D

Ja, våra hästar är rädda för dem. Vi kommer i år ha dem inne hela natten och vara ute och jobba i stallet när klockan slår 12. Vi måste vara där och jobba då de kanske blir lite mera lugna av det... Radion på, prat, hö m.m. Då är det som vilken "dag" som helst i stallet.

Vissa har ju sina hästar ute hela tiden och bara ger dem hö. Vi hade våra ute och satte då höet in i lösdriften då vi tänkte att hästarna kunde gå in och äta. Men då ser jag att en lite längre bort (som vet att vi har hästar) skjuter upp så många raketer som helst. De far hit och dit... Jag bara tänkte att fan om han skulle skjuta en mot hästarna då går jag dit och fan spottar han i håret och gör hans liv till en mardröm, okej, lite överdrivet men man vill ju inte att hästarna ska bli skrämda. Men då hör jag att en raket skjuts upp, far mot oss och far ner i hagen. Fy fan va arg jag blev. Den va röd och låg där och spraka. Då fick man inte fast hästarna längre kan jag säga! 

Därför tänker vi ta in dem i år! 

Ha ett bra nyår alla!
Kramisar
<3

Kommentarer
Postat av: Eva

mina var jätte lugna, stod bara och mumsade på sitt hö :) hur var det för era kusar?

2012-01-01 @ 17:32:58
URL: http://evahagelberg.blogg.se/
Postat av: PATRICIA - vinn en design!

Hej nu har jag äntligen en bloggdesign tävling igen på bloggen. Eftersom det va så populärt senast så kör vi igen. Vinnaren vinner en design gjord av mig där du får bestämma allt.



Gå in och anmäl dig här: http://ponnynceline.blogg.se/2011/december/bloggdesign-tavling.html#comment



Lycka till! :D

/ Patricia & Celine

www.ponnynceline.blogg.se

2012-01-02 @ 11:48:24
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0