Ta ut hästen

Ska nu passa på när jag har lite tråkigt och lägga upp olika bilder från Blakkur och Seimur från hårdisken . Har lite bilder så ni kan se hur de såg ut för och nu.
Man dagens ridpass gick ut i skogen med Seimur vi testa lite vägar som pappa har fixat upp . Han var lite tittig speciellt i börja och på slutet då de först var en pingvinn där och sedan var det en träd hög nere vid vägen upp till oss. Han är lite fjantig och även på vägen hem åt på asfalten så belv han rädd för vad det vet jag inte men något var det. Han var annars super duktig . Jag älskar att träna Seimur på vägar och skogen just för att det blir lite svårare för han och roligare.

Så mitt tips idag blir att träna dressyr och så ute på vägar och stigar, att när man rider ut ska bli att de är inte slappt utan att de behöver träna då med. För annars blir det att det ser banan som arbete och utanför banan är det slappt man behöver inte göra något då. Och det anser jag att det inte är så bra .

Så ut och rid program på en åker eller så men kom ihåg lagarna att ni inte förstör något ni ska veta att ni får rida där innan. För det är inte kul om ni måste ersätta de som ni har förstört för det kan bli dyrt i allafall om man jämför mellen ett telefon samtal och de .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0